Peste 400 de firme care activează în domeniul construcţiilor de drumuri şi poduri, furnizori de materiale de construcţii pentru drumuri şi poduri mutinaţionale, finanţatori, reprezentanţi ai Guvernului au primit invitaţia de a participa la evenimentul organizat de Federaţia Patronilor Bihor în parteneriat cu Prefectura Bihor, Uniunea naţională a Patronatului Român şi Consiliul asociaţiilor de Afacerri din Transilvania. „Dorim să organizăm o masă pătrată, şi termenul nu este întâmplător, unde pe fiecare latură vor sta oameni care să răspundă la întrebările: ce este şi ce va fi în domeniul infrastructurii rutiere?, ce se poate finanţa?, ce tehnologii pot fi folosite?.
De ce o premieră naţională? Fiindcă niciodată toţi aceşti jucători nu au stat faţă în faţă la aceeaşi masă. Au vorbit doar izolat la talk show-uri… Noi, la această conferinţă două lucruri dorim să evidenţiem: dorim să aflăm de la Ministrul Transporturilor Dan Şova harta reală a autostrăzilor şi drumurilor din România şi dorim să facem propuneri concrete în ceea ce priveşte organizarea achiziţiilor publice care sunt proceduri delicate, conform semnalelor pe care le-am primit de la membrii noştri, şi care încetinesc dezvoltarea infrastructurii rutiere din România. Pentru a avea exemple reale de bune practici şi soluţii, am invitat reprezentanţi ai instituţiilor omoloage CNADR din Ungaria şi Polonia, ţări care au luat startul o dată cu noi în acest domeniu, dar care au autostrăzi, să ne spună ei ce au făcut şi cum au făcut de au avut succes”, a spus preşedintele Federaţiei patronilor Bihor, Ioan Lucian, în cadrul unei conferinţe de presă.
Pe lângă ministrul Transporturilor şi-au confirmat participarea reprezentanţi ai ministerului Finanţelor, ai Ministerului Fondurilor Europene şi ai CNADR, probabil chiar directorul general al Companiei. În aceste condiţii, organizatorii sunt extrem de încrezători că vor fi date soluţii concrete şi termene precise în ceea ce priveşte construcţia de autostrăzi, în special Autostrada Transilvania. De ce Oradea a îndrăznit să organizeze acest eveniment? Fiindcă Federaţia patronilor consideră că are parteneri pentru a avea şi rezultatele scontate în urma unui astfel de demers cu o asemenea amploare şi obiective şi pentru că organizaţia patronală a prins curaj după ce Ministerul transporturilor a preluat harta tronsoanelor de autostrăzi pe care figura Borş- Suplac înaintea altor tronsoane.
Federaţia Patronilor insistă ca lucrările de construcţie să înceapă de la graniţă şi garantează cu argumente că astfel va putea fi valorificat fiecare kilometru de autostradă construit. „Europa are autostrăzi, noi avem autostrăzi doar în discuţie. Sperăm că vom putea convinge şi cu această ocazie că dacă autostrada se va construi de la graniţă, atunci va putea înţepa DN 19 pe la Biharia şi Satu Nou, astfel încât orice maşină care va dori să iasă din ţară va putea merge pe un culoar de autostradă. La acest eveniment am invitat şi consiliile judeţene aflate pe culoarul autostrăzii, respectiv: BH, SM, SJ, TM, CJ tocmai pentru a discuta cu toţii pe aceeaşi lungime de undă şi pentru a putea repune pe tapet şi situaţii cum e drumul Oradea- Sălaj cârpit de 40 de ani. Ca să nu mai spun despre DN 76, care e doar un vast şantier, un drum care e bine să fie ocolit. Domnul Şova ne-a tot spus că sunt bani prinşi pentru lucrări la autostradă, dar nu s-a săpat nici un metru. Personal, îi felicit pe parlamentarii UDMR care au condiţionat intrarea la guvernare de construcţia autostrăzii. Realmente sperăm ca acestă conferinţă să aibă rezultate, fiindcă nu se mai poate continua cu tergiversarea. Şi parcă se dă prea multă importanţă construcţiilor de autostrăzi din Teleorman în detrimentul unei autostrăzi care leagă principalele coridoare din Europa”, a subliniat Vasile Fonoage, vicepreşedintele Federaţiei Patronilor Bihor.
În aceeaşi notă a vorbit şi primvicepreşedintele Federaţiei, Constantin Jurcă, care a subliniat că doreşte să afle de la ministru dacă „trebuie să găsim resurse în plan local pentru autostradă, dacă există voinţă politică să se realizeze această autostradă. Sau trebuie să facem masă critică cu judeţele de pe tronsonul autostrăzii şi dacă resursele trebuiesc căutate în Ardeal”. Membru în comitetul Director al FPB, Eugen Antal consideră că acest proiect care a întrunit, în premieră, susţinerea administraţiei publice, a partidelor, a mediului de afaceri şi a presei trebuie să găsească răspuns şi la întrebările care sunt punctele nevralgice, care sunt buclele unde proiectul nu funcţionează, astfel încât lucrurile să intre pe un făgaş normal. Dan Todea, point event consulting a vorbit despre workshop-urile conferinţei şi temele abordate: strategia României legată de configuraţia infrastructurii rutiere în România, îmbunătăţirea modului de organizare a achiziţiilor publice în domeniul infrastructurii rutiere, posibilităţi de finanţare, noi tehnologii în domeniul construcţiilor de autostrăzi.
Citiți principiile noastre de moderare aici!